104-letna-monika-kovač Svet24.si

104-letna Monika Kovač: "Za dolgo življenje ...

zmago jelinčič Svet24.si

Je Jelinčič obrnil hrbet Janezu Janši? Naslovil...

ana ros Svet24.si

FOTO: V zadnjem času odjeknilo kar nekaj novic o ...

tonin-novak-ljudmila_bobo Reporter.si

Od molka do izdaje: kako so zaprli usta Ljudmili ...

janez poklukar Necenzurirano

Razkrivamo največjo luknjo v sistemu PCT, zaradi ...

baloni, državno-prvenstvo, balonarstvo Odkrito.si

Balonarska nesreča na Barju

peking olimpijske Ekipa24.si

Ne bom SE CEPIL, to nam je VSILJENO - še en ...

Personalizacija postaja ključni dejavnik e-trgovine

Izkušnje vodilnih podjetij na področju e-poslovanja v modni industriji potrjujejo, da aktivna in učinkovita uporaba personalizacije omogoča rast ter pospešitev poslovanja

Personalizacija je poleg umetne inteligence (AI), trenutno najpomembnejša tema, ko gre za spletno poslovanje v modni industriji. Prav zato modni iskalnik GLAMI, skrbi za novosti znotraj svoje spletne platforme, hkrati pa spremlja in predlaga tehnične rešitve partnerskim e-trgovinam. Uporaba pametnih rešitev za personalizacijo postaja vse pomembnejša pri elektronskem poslovanju v modni industriji, saj kupcem olajša iskanje ustrezne vsebine in pozitivno vpliva na meritve spletne prodaje.

Privabljanje kupcev v nasičenem in konkurenčnem okolju
McKinsey je še pred nastopom pandemične krize napovedal, da bo personalizacija pri spletnem nakupovanju v bližnji prihodnosti ključ do uspeha v prodaji na drobno. GLAMI pričakuje, da bo glede na raziskave na trgih srednje in vzhodne Evrope, spletni segment letos zrasel za 20 odstotkov. Krčenje klasične prodaje v lanskem letu bo čutiti do leta 2023, ko naj bi maloprodaja v modni industriji v Srednji in Vzhodni Evropi dosegla raven pred pandemijo. Podjetja, ki niso pozorna na personalizacijo, bi lahko izgubila pomemben del svojih prihodkov ali celo bankrotirala. Privabiti kupce v nasičenem in konkurenčnem okolju, hkrati pa ohranjati njihovo pozornost ni preprosta naloga. Za to so potrebne vsebine, ki poenostavljajo nakupovalno izkušnjo. Strokovnjaki GLAMI svojim partnerjem svetujejo, naj čim bolje spoznajo svoje stranke, saj lahko na ta način prilagodijo vsebino in povečajo svoj dobiček.

Razvoj spletnega mesta z umetno inteligenco lahko predstavlja velik finančni zalogaj, zato se številne e-trgovine odločijo za pridružitev platformi GLAMI, modnemu iskalniku, ki upravlja napreden sistem personalizacije za vse izdelke, ki jih ponuja. Glavna prednost personalizacije je, da kupec zlahka krmari po izjemno obsežnem katalogu izdelkov.



"Danes celo srednje velike spletne prodajalne ponujajo na tisoče izdelkov in morajo zagotavljati prilagojene vsebine. To izboljša vse pomembne kazalnike v e-poslovanju, kot so preglednost izdelkov, prodajo in donosnost naložbe," pojasnjuje Radek Bartyzal, inženir strojnega učenja pri GLAMI za umetno inteligenco.

Personalizacija v GLAMI-ju
GLAMI personalizacijo izvaja v skladu s sistemom priporočil na dva načina. Uporabnik najprej izbere izdelke, sistem pa pripravi priporočilo za podobne izdelke s poudarkom na njegovih preteklih nakupih. Drugi način prinaša še več personalizacije. Sistem razvrsti izdelke v določene kategorije, na primer obleke, in natančno spremlja, na kaj je bil uporabnik prej pozoren med nakupom. Na podlagi tega bo sistem uporabniku priporočil podobne izdelke. "V današnjem času je personalizacija nujna. Sistem nenehno izboljšujemo na način, da uporabnikom prikažemo najpomembnejše izdelke. Tudi hitrost je izjemno pomemben del tega procesa. Sistem mora biti sposoben najti najprimernejše(ga) med milijoni izdelkov in to v delčku sekunde," pravi Radek Bartyzal.

Uporaba prilagojenega seznama izdelkov je privedla do izboljšanja večine merilnih podatkov. "Včasih je težko oceniti, koliko časa in človeških virov lahko prihranite v podjetju z vlaganjem v tehnologijo umetne inteligence, vendar lahko zadovoljstvo strank enostavno izmerite denimo s stopnjo pretvorbe. V GLAMI vedno izmerimo poslovno vrednost vsake nove uporabniške funkcije. Po uvedbi prilagojenega iskanja na platformi GLAMI, so se kazalniki, kot so stopnja konverzije in bruto tržna vrednost (GMV), povečali za več kot 10 odstotkov," je dodal Radek Bartyzla.