malalan karmen Odkrito.si

Znan slovenski draguljar z ženo v Južno Afriko

jayme closs Svet24.si

Surovo ubil starša 13-letnice in jo nato ugrabil,...

profimedia-0347342852 Petisvet.si

V čem so nebesna znamenja močna in v čem šibka?

upokojenci, upokojenka, socialno ogroženi Svet24.si

Kdo bo vladal slovenskim upokojencem?

amanda-eller Svet24.si

Izginila je v pragozdu in preživela: dva tedna je...

timon sturbej Njena.si

Igralec Reke ljubezni bo snemal z legendarnim ...

Bojan papez kolo Njena.si

Noro: Bojan Papež s kolesom do Dubrovnika!

Začenja se sezona teka v naravi

Toplejše temperature kar kličejo po aktivnostih v naravi. Med najbolj priljubljenimi je gotovo tek, ki pa se ga številni še vedno lotevajo brez potrebnega znanja. Na katere stvari morate biti med tekom najbolj pozorni?

Tek, obutev, narava

Tek, obutev, narava

Foto: Dreamstime

Osnova hujšanja je dejstvo, da pospešite presnovo, kar vam hitro uspe s tekom. Če pa v telo vnašate zgolj manj hrane, to upočasnite, končni učinek pa je lahko tako obraten.

Hrana in prehrana
Ne bomo spreminjali vaše dnevne prehrane, bomo pa podali nekaj nasvetov, ki vam bodo olajšali tek. Na splošno se morate čez dan izogibati predelani hrani ter hrani z visoko vsebnostjo soli in maščob. Vemo, da je to težko, a vseeno poskusite temu slediti predvsem takrat, ko že vnaprej načrtujete popoldanski tek. Jejte čim bolj raznovrstno hrano. V telo morate namreč vnesti različne hranilne snovi, ki jih to ne more dobiti z vsakodnevnim ponavljanjem enakih živil. Seveda se sem uvršča tudi čokolada, vendar naj bo tudi ta v zmernih količinah. Najboljši nasvet, ki vam ga lahko damo, je ta, da jeste večkrat, a manjše porcije. Zajtrk, kosilo, večerja in dve malici. Zraven pa še kaka pest oreščkov in vaše telo bo kar prekipevalo od pozitivne energije, ki jo lahko usmerite tudi v tek. 
Super živila za tek so: mandeljni, banane, brokoli, češnje, špinača, ribe, polnozrnate testenine in arašidovo maslo. Vseeno pa morate, podobno kot pri vodi, tudi tukaj paziti, da hrane v telo ne vnašate vsaj eno uro pred samim tekom, saj lahko v želodcu povzroči slabost, ki vam otežuje ustrezno aktivnost. Če niste jedli že več ur, do kakšne pol ure pred tekom pojejte banano, pest mandljev ali češenj, kosilo pa vas lahko brez slabe vesti čaka po teku.

Oprema je pomembna 
Čeprav tek velja za enega najcenejših športov, je oprema vseeno zelo pomembna. Vse od obutve pa do elastike, ki jo boste nosili v laseh. Seveda je najpomembnejša obutev. To ne pomeni, da morate kupiti najdražje tekaške copate, ki ste jih prejšnji teden opazili v oglasu za najbolj vročo trgovino. Nakupu teh se morate predvsem zelo posvetiti, saj lahko pravilna izbira blagodejno vpliva na  tek, napačna pa na dolgi rok škoduje celotnemu telesu. Pomembno je, da upoštevate svojo telesno težo, čas, ki ga boste namenili teku, in obliko stopal. Tekaški copati, ki stanejo več sto evrov, so privlačne rožnate barve, nimajo velikega blaženja in so dejansko namenjeni bolj teku po tekaški stezi, niso primerni za večkilometrske podvige na prostem. Svetujemo vam, da obiščete različne trgovine in preverite različne modele tekaških copat. Hkrati pa preverite, kakšna je vaša oblika stopal in na podlagi nje izberete pravilno obutev. Stopalo je lahko nevtralno, pronacijsko (gleženj se nagne navznoter) ali supinacijsko (gleženj se nagne navzven). To omenite prodajalcu; če vam bo znal svetovati, potem je vreden zaupanja, če ne bo vedel, o čem govorite, raje obiščite koga drugega.

Oblačila naj bodo prilagojena vremenskim razmeram. Ni treba kupovati profesionalnih oblačil, prilagojenih samo tekaški aktivnosti, a je vseeno priporočeno, da uporabljate majice in hlače, namenjene športni aktivnosti. Ker mora telo dihati, morajo oblačila odvajati vlago stran od telesa in se hkrati sušiti hitreje kot navadna bombažna majica. Tudi če je nekoliko bolj hladno, lahko oblečete pajkice ali čez kratko majico oblečete toplejšo zgornjo plast. Vendar pazite, da bo takšna, da jo boste pozneje, ko se bo telo segrelo, brez težav nosili s seboj. Za ženske je pomemben športni modrček, ki ga med tekom morate nositi, ne glede na velikost prsi. Nekateri ga po pomembnosti celo enačijo s pravilno tekaško obutvijo. Obstajajo takšni z različno oporo, zato različne tudi preizkusite. Logično je, da je večja opora namenjena tistim, ki imajo večje prsi, a je hkrati primerna tudi za tiste, ki boste imele bolj intenziven trening. Zanimivo je tudi, da je tekaški modrček primeren za nekje od sedemdeset do devetdeset pranj, nato pa ga morate zamenjati.