uvodna Dobra karma

Stare revije so znane pijavke naše energije, a ...

ula šemole Svet24.si

FOTO: Slovenska zajčica z Balija: "Koronavirusa ...

ivo hvalica pl2 Reporter.si

So mu prisluškovali? Ivo Hvalica verjame, da so ...

jadrnica, ogenj Svet24.si

Goreča jadrnica, opekline, klic na 112, v glavi ...

20130506-00441506 Necenzurirano

Bo Černač na policiji iskal Titove slike?

Benjamin Dolić, the vocie (4) Njena.si

Presenečenje: Nemčijo bo na Evroviziji zastopal ...

Ema 2 Njena.si

EMA: Nepričakovana poteza RTV Slovenija ...

5 pravil za dober spanec

Ne samo da nenaspanost povzroča razdraženost in nasploh slabo voljo, vpliva tudi na našo produktivnost in kar je najpomembnejše: na zdravje.

dober spanec

dober spanec

Foto: profimedia

Se zgodi, da kdaj ne moremo spati ali se vsaj NAspati. Takrat radi krivdo prelevimo na zloglasno luno ali vsaj osebni stres, zaradi katerega se naše misli enostavno ne umirijo in nam tako preprečujejo, da bi lahko sploh zaspali.

Med tem ko mnogi predlagajo, da je smiselno pred spanjem narediti vsaj 10 minutno meditacijo ali kakšne dihalne vaje, s katerimi svoje telo in misli pomirimo, je prav tako pomembno ustvariti primerno atmosfero in po svoje imeti spalno rutino.

V nadaljevanju si tako preberite 5 pravil, ki se jih je smiselno držati za izboljšanje spanja.

  1. TEMA

Da je težko zaspati ob luči, vam je verjetno jasno. A kar se rado dogaja v postelji, je to, da se poskušamo po svoje uspavati z uporabo telefona, računalnika ali televizije. Rano tema je tista, ki spodbudi sproščanje melatonina, ki sproži cikel spanca. V kolikor nenehno gledate v ekran, dajete možganom nalogo, posledično to ne zazna, da je noč in tako čas za počitek.

  1. TEMPERATURA

Naša telesna temperatura mora za dober počitek pasti, kar pa je v resnici nemogoče, če imamo v sobi previsoko temperaturo. Pomislite le na poletje, ko se verjetno večkrat zaradi vročine zbudite in odkrivate, da bi lahko sploh nazaj zaspali. Naj bo temperatura spalnice okoli 17 stopinj Celzija, saj bi naj ta bila za spanje optimalna.

  1. RUTINA

Vaše telo potrebuje rutino… tudi spalno. Posledično poskrbite, da hodite vsak dan spat ob enaki uri, enako pa naj velja tudi za jutranje vstajanje. Tako boste svoje telo naučili, kdaj je čas za počitek in kdaj čas za akcijo. Postalo vam bo naravno, da greste ob določeni uri spati in posledično ne bo več tako pogosto prihajalo do situacij, ko boste ob 3. uri zjutraj budni gledali v strop.

  1. V POSTELJI SE SPI

Nikar ne prakticirajte poležavanja predolgo, saj lahko s tem možgani dobijo informacijo, da je postelja namenjena bedenju. V postelji bi naj bedeli največ 25 minut, ne pa ure in ure. Če ne morete spati, pojdite v sosednjo sobo prebrati knjigo, a pri tem naj bo luč minimalna. V posteljo tako pojdite le, ko občutite zaspanost.

  1. PRED SPANJEM NI KOFEINA IN ALKOHOLA

Napačno je sklepanje, da boste z uživanjem alkohola lahko lažje spali. Morda boste zaspali, a vsekakor se ne boste naspali. Pomislite, kolikokrat ste se po prekrokani noči zjutraj zbudili spočiti? Verjetno nikoli. Prav tako se je potrebno izogibati kavam, določenim čajem, temni čokoladi in podobno.