ajda smrekar 23 Odkrito.si

Ne boste verjeli, kaj je Ajda Smrekar delala za ...

melania trump_valentinovo 6 Svet24.si

Razkrivamo, koliko stanejo modni kosi Melanie

Luna Petisvet.si

Dva dni pred tem postane kritično, sicer pa vse ...

reševanje, volk Svet24.si

FOTO: Misleč, da je pes, so se pognali v ledeno ...

špela g Svet24.si

Špela je spet imela težave z mandlji

Ota Širca Roš Njena.si

Ota Širca Roš se bo poslovila od malih zaslonov

tanja žagar miki šarac Njena.si

Tako za svoje goste poskrbi Tanja Žagar

Zakaj me prsi bolijo?

Razlogi so lahko različni.

Z rastjo prsi in hormonskim neravnovesjem se pojavi tudi bolečina oziroma občutljivost. Si se kdaj vprašala, zakaj se to zgodi? Brez skrbi, nisi edino dekle, ki se s tem srečuje – v resnici se s tem spoprijemajo prav vsa dekleta na svetu. Med rastjo te bolijo zaradi sprememb, med menstruacijo ali pred njo zaradi hormonskega neravnovesja, krivi pa so lahko tudi različni mehanski vplivi, kot sta telovadba in napačen nedrček.

Pred in med menstruacijo je lahko občutljivost zelo visoka in že meji na hudo bolečino. Že ob rahlem dotiku te kaj zmoti, moti te nedrček, ki ga drugače redno nosiš, ali pa ne želiš nositi preveč oprijetih majic. Temu rečemo tudi del PMS-ja, predmenstrualnega sindroma. S prihodom menstruacije se spremeni raven hormonov v krvi, to pa povzroči rahlo otekanje tudi v predelu tvojih prsi. Dobra novica je, da ob koncu menstruacije vsakič izgine tudi sama bolečina. Res pa je tudi, da se ta z meseci spreminja, ti pa se nanjo sčasoma navadiš.

Pri telovadbi moraš resnično paziti iz dveh razlogov: prvi je sama vadba, drugi pa nedrček, ki ga ali pa ne nosiš med njo. Bolečine v prsih se lahko pojavijo takrat, ko veliko delaš prav s prsnimi mišicami, oziroma kadar delaš veliko vaj za zgornji del telesa. V resnici te ne bolijo prsi, ampak mišice v njihovi okolici. A ker je predel zelo občutljiv, misliš, da gre za prsi, zato moraš biti na razliko zelo pozorna. Druga težava pa je nedrček. Pri telovadbi moraš nositi športnega, njegova »moč« pa se mora večati skupaj z velikostjo tvojih prsi in intenzivnostjo vadbe, ki jo izvajaš. Ko ti recimo med tekom prsi poskakujejo, jih s tem utrudiš, sledi pa bolečina. Težavo pa lahko povzroča tudi nepravilen nedrček. Premajhen te stiska in na silo preoblikuje naravni položaj prsi, prevelik pa jim pusti preveliko svobodo. Zaradi nepravilnega klasičnega nedrčka lahko nastane oteklina, to pa povzroči bolečino.

Seveda moraš biti kljub vsemu zelo pozorna na premočno bolečino ali na tisto, ki bo trajala dlje časa. Pozorna bodi tudi na to, če bolečino čutiš samo v eni dojki. Redno si jih tudi pregleduj in pazi, da nimaš otekline vedno na istem mestu oziroma da ne nastane trda oteklina v dojki ali pod njo.