6 korakov s katerimi boš pozabila na stres!

Življenje je za večino ljudi zelo stresno. Tudi sama si se verjetno že kdaj znašla v stresnem položaju. Si se že vprašala, kaj pa pravzaprav je in kako ga odgnati? Kaj lahko narediš za to, da v tvojem življenju ne bo stresa? Preveri in se ga znebi – v samo šestih korakih!

1. ODPRAVI VZROK STRESA
Če se le da, odpravi stresor, torej tisto dejavnost ali dogodek, ki ti je stres prvotno povzročila. Pogovori se s prijateljico ali mamo in skupaj poiščita rešitev za tvoj problem. Če imaš preveč obšolskih dejavnosti in ti zato zmanjka časa zase, premisli, katere dejavnosti ti pomenijo največ, in obdrži le tiste. Če ti nekdo ponudi še dodatne naloge, npr. profesorica v šoli te povabi, da sodeluješ pri izdelavi šolskega časopisa, prijateljica te prosi, da ji pomagaš pri izdelavi seminarske naloge, mama te prosi, da pomiješ kopalnico ..., mirno pojasni, da imaš dovolj svojega dela in trenutno ne moreš pomagati. To ne pomeni, da od sedaj naprej ne sodeluješ več pri izdelavi šolskega časopisa in nikoli več ne pospraviš stanovanja, prav pa je, da veš, kdaj imaš že dovolj svojih opravkov in vseh stvari ne boš mogla dobro in kvalitetno opraviti. Zato morajo določene preprosto počakati.

2. ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA
Zdrava prehrana in redna telesna aktivnost sta zelo pomembna dejavnika pri obvladovanju stresa. Če se ti zdi, da nimaš časa, da bi bila vsak dan vsaj pol ure do eno uro telesno aktivna, poskusi med učenjem delati pet- ali desetminutne odmore in v tem času narediti nekaj vaj za telo. Lahko poskusiš z različnimi vajami, npr. pozdrav soncu, ali narediš deset počepov, trebušnjakov in sklec. Karkoli boš naredila za telo, bo bolje kot nič!

3. SPROSTITEV
Vsaj enkrat na mesec si privošči nekaj zase, ob čemer se zares sprostiš. To je lahko masaža, kopel, joga, branje odlične knjige, listanje najljubše revije, sprehod v naravi, klepet s prijateljico ob ledeni kavi, obisk bazena ...
Med tednom, ko ti zmanjka časa za prej naštete dejavnosti, pa se sprosti z umirjenim dihanjem, mislijo na miren kotiček, mirno glasbo ... Vsak dan se potrudi in si vzemi deset minut časa zase. Deset minut ti časovno gledano ne bo spremenilo ničesar – še vedno boš namreč lahko opravila vse naloge, ki jih moraš opraviti. Opazila pa boš spremembo v počutju, saj se boš po tej sprostitvi počutila umirjeno in boš zato tudi druge naloge opravljala bolj učinkovito. V teh desetih minutah se torej prepusti svojim mislim in asociacijam ter pozabi na svet okoli sebe.

4. DOVOLJ SPANJA
Dovolj dolg in kvaliteten spanec je izredno pomemben – posebej pri tvoji starosti. Ne le da boš v šoli bolj pozorna in bolj uspešna, tudi tvoje splošno počutje se bo izboljšalo in marsikatera težava bo videti manjša, kot se ti je zdela prej.

5. NAČRT DELA
Vsak dan si vzemi pet minut, da si narediš načrt dela. Pomisli na to, kaj moraš narediti, koliko se moraš naučiti, kdaj imaš obšolske dejavnosti, kdaj imaš večerjo in koliko časa boš porabila za vse to, nato pa vse skupaj zapiši v svoj dnevni načrt. Ne smeš pozabiti niti na redne odmore med učenjem! Dokazano je namreč, da si ljudje najbolj zapomnimo stvari z začetka in konca učenja. Če boš v učenje uvedla odmore, boš tako naredila več koncev in začetkov učenja in si zapomnila več podatkov. Idealno bi bilo, da na 40 do 50 minut učenja narediš 5 do 10 minut odmora.

6. ZAUPAJ VASE
Če boš zaupala vase in svoje sposobnosti, boš težave lažje reševala. Zavedala se boš, kje so tvoje dobre in šibke točke, zato boš laže presodila, za kaj boš porabila manj časa in kje bi bilo dobro, da poiščeš pomoč.