Koraki do bolj zdrave prehrane

Izogibaj se sladkorju!

Če že moraš sladkati … potem uporabi sladila, ki so tvojemu organizmu prijazna. Ena takšnih je tudi stevija. Stevija je južnoameriška rastlina, ki se uporablja že dolga leta. Zeliščni listi stevije se uporabljajo za pridelavo sladila, ki je 30-krat slajše kot sladkor. Človeško telo stevije ne prebavi, kar pomeni, da nima kalorične vrednosti, zato ne vpliva na dvig glukoze v krvi in je zato zelo primerna in varna izbira za sladkorne bolnike.

Zdrava sladila
In katera sladila so zares zdrava? Mednje spadajo nizkohidratna sladila, zgoščen trsni ali bambusov sok, rižev sirup, med, korenina sladkega korenja, fruktooligosaharidi (FOS), zelenjavni glicerin, ječmenov slad in javorjev sirup.

Sladila, ki se jim moraš izogibati
Mednje spadajo aspartam, neotam, sukraloza, acesulfam K, ciklamat, saharin in rafiniran sladkor.

Beri etikete!!!
Znanstveniki vse bolj opozarjajo, da se moraš naučiti brati etikete, ki jih vidiš na izdelkih. Ni težava, da si sem ter tja privoščiš kakšen sladkor, problem je, če uživaš veliko pripravljene hrane, ki že vnaprej vsebuje 'nevidni' sladkor. Takšni izdelki imajo po navadi lahko tudi označbe 'manj maščob', kar pa ne pomeni, da ne vsebujejo sladkorja. Zato bodi še posebej previdna in vedno izdelek, ki si ga izbereš za malico (tudi če gre samo za sadno skuto, jogurt ali kakšen toast), podrobno preuči. Pomembno je namreč, da v svoje telo dodatno ne vnašaš sladkorja, saj je znanstveno dokazano, da od njega lahko postaneš celo odvisna.